منو
X

مرکز آزمایشگاه پرتولب
آزمایشگاه
(1)
آمار این مرکز
(1) رای
40%

محیط

0%

مهارت پرسنل

0%

احترام و طرز برخورد

0%

وقت شناسی

0%

خدمات

0%

هزینه اقتصادی

درباره ما
  

شیوه مشخص کردن توالی DNA شیوه استاندارد بدون خطا (Gold Standard) به حساب می آید و قابل استفاده کردن برای هر نوع آنالیز موتاسیون، تعیین واریاسیون ژنتیکی، آنالیز متیلاسیون و شناسایی ویروسی و میکروبی و نیز مشخص کردن گونه های آنها می باشد. در حال حاضر تنها این آزمایشگاه به این تکنولوژی در کشور مجهز می باشد.
– دستگاه Luminex مدل ۲۰۰ ساخت شرکت Luminex.
این دستگاه این توانایی را دارد که بیش از ۱۰۰ آنالیز را در یک اجرای تست واحد به انجام دادن بپردازد و برای شناسایی آلرژن ها، بیماری های اتوایمیون، فیبروز کیستیک، بیماری های عفونی از جمله ویرال ها، حساسیت های دارویی و Multiplex tumor marker دارای کاربرد می باشد. همینطور برای انجام دادن تست HLA typing برای پیوند اعضا Gold standard می باشد. در حال حاضر تنها فقط مرکز ما در ایران قادر به استفاده از این تکنولوژی می باشد.
• دستگاه تصویر برداری ژل ساخت شرکت Major Scientific
• دستگاه In Situ Hybridization مدل Hychrome جهت انجام تست ها با روش CISH
• دستگاه In Situ Hybridization مدل Euroline جهت انجام تست ها با روش CISH
• کلیه دستگاه های مربوط به بخش پاتولوژی (از پروسس نمونه تا تهیه لام و رنگ آمیزی اختصاصی)، انجام IHC ،CISH و غیره
دیگر تجهیزات حوزه شناسایی مولکولی این واحد شامل شیکر، میکروفیوژ، سانتریفیوژ، سمپلر و غیره عمدتا ساخت شرکت اپندورف و از ایده آل ترین انواع موجود در بازار جهانی به حساب می آید.
تمامی وسایل مصرفی در این واحد دارای کیفیت مرغوب می باشد و از مارک های معتبر مانند Brand و Ependorff مورد استفاده قرار می گیرد.
کیت های مصرفی
در این آزمایشگاه از معتبرترین کیت ها برای شناسایی کردن مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله:
کیت های استخراج شرکت Qiagen
کیت های ویروسی کمی (viral load) شرکت Artus
کیت های شرکت,Invitrogen ,Applied Biosystems ,Tib Molbiol ,DxS ,BAG ,ZytoVision ,Roche ,Thermo Scientific ,Qiagen ,Ipsogen
آزمایش های قابل انجام شدن
بخش مولکولی:
در حال حاضر کلیه آزمایش های میکروبی، ویروسی، شناسایی سرطان، فارماکوژنتیک و … در این واحد قابل اجرا شدن می باشند و امکان راه اندازی کردن هر نوع آزمایش جدید بر حسب الزامی بودن و احتیاج آن مرکز در کمترین وقت ممکن در واحد پژوهش و توسعه دادن این آزمایشگاه وجود دارد.
بخش بالینی:
آزمایشگاه پرتولب به دستگاه های پیشرفته آزمایشگاهی مجهز می باشد به منظور انجام دادن آزمایشات بیوشیمی، هماتولوژی، هورمون، تست های عفونی و میکروب شناسی می باشد که زیر نظر اعضا هیئت علمی مدیریت می شود
بخش پاتولوژی:
ارزیابی و گزارش نمونه های بافتی به همراه رنگ آمیزی های اختصاصی و ایمونوهیستوشیمی
توان اجرایی آزمایشگاه
این آزمایشگاه با در اختیار داشتن نیروهای فنی و با تجربه به تعداد کافی در حوزه شناسایی مولکولی قابلیت انجام دادن هر نوع آزمایش مولکولی و به هر تعداد نمونه در روز را با کمترین زمان ممکن از لحاظ اجرایی دارد و می تواند به آسانی احتیاج اورژانسی یک بیمارستان هزار تخت خوابی و رجوع کنندگان زیاد را پاسخگو باشد.
بخش کنترل کیفی آزمایشگاه
این آزمایشگاه در حال حاضر تست های حوزه فارماکوژنتیک و شناسایی سرطان خود را با بیمارستان کارولینسکای سوئد و بعضی از آزمایش های پر رجوع کننده و مهم خود نظیر HER2 (CISH method) ,KRAS ,JAK2 ,BCR-ABL و genotyping HPV را با موسسه NEQAS لندن اعتبار قسمتی (Quality Validation) کرده است. همینطور تست تشخیص HPV genotyping با برنامه بین المللی WHO اعتبار بخشی شده است. در ضمن طی سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ موفق به دریافت certificate از IRIS آلمان برای مدیریت کیفی تست NRAS, KRAS شده است.
سوابق اجرایی آزمایشگاه
این آزمایشگاه توانسته است به مدت دو سال قسمت شناسایی مولکولی بیمارستان مهر را از طریق یک قرارداد واگذاری در اداره خود دارا باشد.
هم اکنون بیشتر از ۱۲ مرکز استان از جمله یزد، اصفهان، گرگان، رشت، ارومیه، همدان، مشهد، اهواز، تبریز، ساری و … با این آزمایشگاه قرارداد بسته اند و آزمایش های مولکولی خود را از طریق این آزمایشگاه انجام می دهند.
به مدت یک سال بزرگترین آزمایشگاه که در شهر اردبیل واقع در استان سلیمانیه جمهوری خودمختار کردستان عراق واقع می باشد خدمات تشخیص مولکولی خود را از این آزمایشگاه دریافت می کنند.
این مرکز به عنوان معتبرترین آزمایشگاه انجام آزمایش NRAS, KRAS از طرف شرکت دارویی Merck Serono شناخته شده است. همچنین تست تشخیص دادن سلیاک در این آزمایشگاه به عنوان معتبرترین تست در کشور از سوی انجمن پزشکان گوارش و کبد و همچنین مرکز تحقیقات بیماری های گوارش و کبد دانشگاه تهران معرفی شده است.

  • انتفاعی یا غیرانتفاعی؟
  • اندازه
  • هزینه
  • میانگین زمان انتظار
  • مالکیت
  • اعتبار دهی شده توسط
  • گواهینامه ها
  • کلمات کلیدی مرکز آزمایشگاه پرتولب، آزمایشگاه مرکز پرتولب، پرتولب مرکز آزمایشگاه، پرتولب آزمایشگاه مرکز، پرتولب آزمایشگاه،، پرتولب مرکز، پرتولب ژنتیک
تخصص ها
  • مراکز آزمایشگاهی
تصویر
مرکز آزمایشگاه پرتولب
آزمایشگاه
(1)

E-Teb.com © Copyright 2016 آزمایشگاه ها. تمامی حقوق محفوظ است.

دکتر - مشاوره خانواده - پزشک - مشاوره آنلاین - شماره دکتر